تکنیک های بازاریابی در حوزه بستنی

تا بحث بازاریابی و تبلیغات به میان می آید همه تبلیغات مرسوم مانند تبلیغات چاپی و تراکت دادن پیامک به مشتریانی که می شناسندیا اهل آن منطقه هستند تابلوها و بنرهای تبلیغاتی به ذهن شان خطور می کند. این روش ها بسیار هم خوب هستند اگر هدفمند وبا برنامه ریزی باشند جواب هم میدهند ولی شما وقتی میتوانید بین مردم محبوب شوید وارزش برند خود را بالا ببرید که اهداف مشخصی را برای خود ترسیم کنید و از ایده های جدید استفاده کنید همینطور در تبلیغات و بازاریابی خلاقیت خود را نیزچاشنی کار کنید ولی اول از همه شما باید با اصول بازاریابی و فروش آشنا شوید.

بازاریابی بستنی

اول : اهداف خود را مشخص کنید

استراتژی و اهداف بازاریابی و فروش خودتان رامشخص کنید و آن را روی کاغذ بنویسیدحتما باید مشخص باشند این اهداف چون باید مورد بررسی قرار بگیرند مثلا نباید اهداف کلی مثل افزایش سود آوری را درنظربگیرید باید دقیقا مشخص کنید میخواهید از کدام محصول و طی چند ماه به فروش مدنظر خود برسید در این صورت ایده های بیشتری هم به ذهن تان خواهد رسید.

دوم : بازار هدف خود را مشخص کنید

دراین مرحله شما باید به درک کامل از مشتری های خود برسید و بدانید عمده مشتریان مغازه تان از کدام جنسیت و سن و…هستندوکدام محصول شما پرفروش ترو محبوب تر است و کدام محصول تان زیاد طرفداری ندارد بعد از تکمیل این اطلاعات شما می توانید به راحتی بازار هدف خود را مشخص کنید وبا آن آشنا شوید و استراتژی های مد نظرتان را بر حسب آن پیاده سازی کنید برای مثال متوجه می شوید مشتریان بستنی ثابت شما کودکان و نوجوانان هستند که بعد از تعطیلی مدرسه به مغازه شما می آیند و حالا برای جذب آنها باید چه کنید….

سوم : رقبای خود و کسانی که موفق هستند را تحلیل کنید

تحلیل رقابتی یکی از مهم ترین استراتژی های بازار یابی بستنی هست یک روش ساده به شما آموزش میدهم که در پله اول انجام دهید یک کاغذ جلوی خود بگذارید ویک خودکار بردارید و بالای صفحه چند خط بکشید و یک جدول درست کنید واسم هر کدام از رقبای موفق خود را در هرکدام از ستون ها بنویسیدو نقاط قوت و نقاط ضعف آنها را با جزییات مشخص کنید تک تک جزییات مهم هستند و نباید نکته ایی از قلم بیفتد برای مثال شما می بینید که یکی از همکاران شما برای راحتی مشتریان خود پیک را رایگان کرده همین کار او باعث شده فروش غیر حضوری او بیشتر شود .از نکات منفی همکاران خود نیز غافل نشوید چون بسیار بسیار مهم است چون شما با انجام ندادن آن اشتباهات میتوانید برند خود را به سرعت رشد دهید و آن نقاط ضعف را به نقاط قوت مجموعه خود تبدیل کنید.

چهارم : تاکتیک های خود را پیاده سازی کنید

باید در این مرحله از چند تاکتیک برای تبلیغات بستنی خود استفاده کنیدبرای مثال میتوانید چالش های بستنی خوری را برگزار کنید یا تخفیف های جذاب به مناسبت های مختلف قرار دهیدمسابقات متنوع در پیج کاری خود قرار دهید همراه با جایزه.در شبکه های مجازی مرتبط تبلیغات کنید حتما سعی کنید روی پیج و وبسایت خود سرمایه گذاری کنیدو باتخفیفات و ترفندهای مختلف فروش آنلاین بستنی خود رابیشتر کنید واز این طریق مشتری جذب کنید ایده ها را بررسی کنید و بهترین هارا انتخاب کنید در حال حاضر و به لطف تکنولوژی تبلیغات و بازاریابی بستنی راحت تر و مقرون به صرفه تر از گذشته شده است.

پنجم : تنوع محصولات را بیشتر کنید

میتوانید بستنی های جدید و خاص را تولید کنید که هر جایی به راحتی پیدا نشود و تک باشید این کار باعث می شود مردم برای خرید بستنی راغب شوندتا طعم های جدید را امتحان کنند کار شما از اینجا به بعد مهم تر میشود شما باید واکنش مردم و نظراتشان را زیر نظر بگیرید اگرمورد تایید مشتریان بود که مشخص میشود در مسیر درستی قرا دارید ولی اگربه آن نتیجه مطلوب نرسیدید نا امید نشوید ادامه دهید اینجاست که فرق برنده و بازنده بازار مشخص میشود طعم های جدید را بیاورید و امتحان کنید ودر مرورگر جستجو کنید و اطلاعات جدید کسب کنید وایده های جدید و مناسب را برای بازاریابی بستنی پیاده سازی کنید.

تنوع محصولات

ششم : تبلیغات

شما مواضع خود را مشخص کردید و تاکتیک های خود را پیاده سازی کردیدو محصولاتی متنوع و جذابی را موجود کردید حالا زمان تبلیغات اصولی فرا رسیده.{یکی بخر.یکی هم رایگان ببر}این راه یکی ازساده ترین راه های فروش و تبلیغات و در این حال یکی از کاربردی ترین راه ها است سعی کنید از جشن ها و اعیاد به راحتی نگذرید با این کار علل الخصوص در کشور ما در معرض دید مردم قرار می گیرید.از دیگر کارهایی که میتوانید انجام دهید این است که هتل ها و مراکز تفریحی و استخرهای معروف شهرتان را پیدا کنید و آنجا تبلیغات انجام دهید علل الخصوص در عید ها و تابستان ها که مردم در حال سفر هستند ومسافران زیادی به شهرتان می آیند از بیلبوردهای تبلیغاتی شهرتان هم غافل نشوید و علاوه بر آنها روی اتوبوس های شهرتان هم تبلیغات کنید و میتوانید کاتولوگ هایی درست کنید و داخل ماشین های تاکسیرانی و پر تردد برای تبلیغات قرار دهید با این کار همیشه و همه جا در دید مردم هستید و برند شما در ضمیر ناخوداگاه مردم نقش می بندد.همینطور شما میتوانید بازاریابی مشارکتی انجام دهید.حالاچگونه؟ برای مثال شما با لوازم التحریرها یا محیط های گردشگری و مکان هایی که پرتردد هستند توافق میکنید تا آنها تبلیغات شما را در مغازه شان انجام دهند. اگرتوان مالی خوبی هم دارید میتوانید اسپانسر تیم های فوتبال یا والیبال شهرتان شوید.

هفتم : بازاریابی آنلاین داشته باشید

شما اگر بخواهید جایی را پیدا کنید اولین جایی که به آن سر میزنید کجاست؟گوگل. مردم هم معمولا برای پیدا کردن اطلاعات به سراغ جستجو در گوگل میروند اینجاست که اهمیت داشتن پیج و وبسایت مشخص میشود و الزامی است و اینکه در شهری کوچک و بزرگ باشید دیگر اهمیت چندانی ندارد. حالا کار شما باید در این صفحات چگونه باشد.شما باید به شکل ساده وسعت فعالیت خود را توضیح دهید و مطالب مفید و کاربردی همراه با تصاویر با کیفیت و خوش رنگ و لعاب قرار دهید و خودتان را به مخاطب تان به خوبی نشان دهید تا تبدیل به مشتری شما شود.

هشتم : آخر بستنی فروشی سیار راه بیاندازید

شما میتوانیو با هتل ها و رستوران ها قرارداد ببندید وآنها را متقاعد کنید که بستنی های شما را به عنوان دسر و عصرانه به مشتریان خود پیشنهاد و ارائه دهند. و همینطور در عیدها و مناسبت هامیتوانید به مساجد ویا مدارس پیشنهاد کنید که به مردم و دانش آموزان بستنی دهند وبا این کار هم سودی خوبی بدست می آورید و هم کیفیت مطلوبی که از خود و برندتان نشان دادید باعث جذب مردم به سمت شما میشود واین را بدانید مشتریان راضی با خود مشتریان دیگر می آورند وآنها هم مشتریان دیگر و این چرخه ادامه پیدا می کند……

در همین رابطه یک ایده خاص میخواهم به شما دوست عزیز پیشنهاد کنم.شما میتوانید چند خودرو دارای یخچال تهیه کنید و در محل های پر رفت آمد مثل اطراف حرم و مکان های مذهبی و تاریخی شلوغ قرار دهید.این کار را روبروی مدارس و یا داخل شهربازی هم میتوانید انجام دهید.همینطور مواقعی که در شهرتان یک رویداد ورزشی مهم رخ میدهد و قرار است افرادی زیادی برای تماشا مسابقه بیایند روی ماشین هایتان تبلیغات برندتان را بچسبانید.مهم تر ازسودخوبی که این ماشین ها برایتان می آورند. این است که تعداد زیادی از مردم با شما آشنا میشوند و اگر جایی اسم شما شنیدند برایشان نا آشنا نیست و در ذهن مردم همیشه به عنوان یک گزینه در دسترس هستید که این فوق العاده مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرفروش ترین محصولات

بار سفت کن 16 لیتری البرز سرمایش
اقساطی

۳۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

جدید

۴۷,۹۰۰,۰۰۰ تومان

جدید

۴۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان

جدید

۲۹,۲۰۰,۰۰۰ تومان

جدید

۲۷,۲۰۰,۰۰۰ تومان

Please select listing to show.
با ما در ارتباط باشید

درخواست مشاوره رایگان