محصولات فصلی آبمیوه و بستنی فروشی(محصولات آبمیوه و بستنی)

منو مغازه آبمیوه و بستنی فروشی

قدیمیا یه ضرب المثل دارن که میگه : در همیشه رو یک پاشنه نمیچرخه

ربط این ضرب المثل به مقاله محصولات آبمیوه و بستنی فروشی چیه؟

یه نقل قول معروفی هست که میگه لبو فروشا زمستون ها بازارشون داغ و تابستون ها بیکارن و بستنی فروشا تابستون ها بازارشون داغ و زمستون ها بیکارن.

شما اگر حداقل یک سال هم مغازه آبمیوه و بستنی فروشی داشتین تا حالا متوجه این موضوع شدین.

شما نمی تونید مثل لبو فروشا سریع تغییر کاربری بدین و اصلا این کار درست نیست.

ولی می تونین خیلی راحت تر از اونا مشتری هاتون رو حفظ کنید و نظرشون رو جلب کنید.

حالا چطور باید اینکارو کرد؟ فقط کافیه فوکوستون رو از روی بستنی بردارید و روی محصولات گرم این صنف بزارید.

حالا باید از کجا و چطور این کار رو انجام بدید؟

ما در این مقاله سعی بر این داریم این موضوع رو که باعث نگرانی اکثر شما ها هست رو به ساده ترین شکل ممکن توضیح داده و بهتون راه حل مناسب بدیم.

اکثر محصولات آبمیوه و بستنی فروشی مختص به یک یا دو فصل سال هست و تعداد کمی از محصولات آبمیوه و بستنی فروشی هستند که نیاز مشتری رو برای چهار فصل تامین کنند.

که دلیل اصلی این موضوع وضعیت آب وهوا هست”پس همانطور که ذائقه مشتری به دلیل عوض شدن فصل ها تغییر میکنه منوی مغازه شما هم باید دسخوش تغییر بشه در غیر اینصورت ممکن مشتری های قابل توجه ایی رو از دست بدین.

پس بهتر شما محصولات جدید متناسب با فصلی که داخل اش قرا دارید رو به منو  محصولات آبمیوه و بستنی فروشی خود اضافه کنید اینکار باعث جلب رضایت مشتری ها شده که مهم ترین کار یک فروشنده همینه یعنی جلب رضایت مشتریان خود.

کار شما حالا چیه؟

شما باید محصولات آبمیوه وبستنی فروشی خودتون رو از فیلترهایی که در ادامه  مقاله بهشون میپردازیم عبور بدید.

محصولات آبمیوه و بستنی

 

1- فصل

اولین و مهم ترین فیلتر همین موضوع است”ببینید دوستان در دو فصل اول سال یعنی بهار تابستان که هوا به مراتب گرم تر از دو فصل پایانی سال است.

محصولات آبمیوه و بستنی فروشی شما باید به شکلی باشد که به اصطلاح عامیانه جیگر مشتری را حال بیاورد به طور مثال فالوده شیرازی”یخ در بهشت و شربت خاکشیر چنین ویژگی را دارند و لذت خوردن آنها در تابستان و فصول گرم سال دو چندان است.

ولی همین محصولاتی که نام بردیم در فصول سردتر سال فروش شان به شدت کاهش می یابد.

حال برعکس اگر در فصول پایانی سال به سر میبریم محصولات آبمیوه و بستنی فروشی ما باید به سمت خوراکی های گرم تر برود و به منو مجموعه مان محصولات گرم مانند ذرت مکزیکی که بین محصولات گرم از بقیه پر طرفدارتر است و همینطور فرنی و آش شیر کاکائو و هات چاکلت و…. اضافه کنیم

هات چاکلت

2- شهر

شما باید ببینید در کدام شهر ایران فعالیت میکنید یا میخواهید شروع به فعالیت کنید به طور مثال اگر بخواهید در قسمت جنوبی کشور محصولات آبمیوه و بستنی فروشی را ارائه دهید عمده محصولات آبمیوه و بستنی فروشی شما را باید محصولات که در گرما فروش بالایی دارند انتخاب کنید و سعی کنید اینگونه محصولات را در چهار فصل سال موجود داشته باشید.

ولی اگر که شما در قسمت های شمالی کشور و شهر هایی که اکثر هوا خنک است  فعالیت دارید کاملا بر عکس این موضوع را باید انجام دهید یعنی محصولات آبمیوه و بستنی فروشی شما عمدتا باید از محصولات گرم تشکیل شود.

یکی دیگر از موضوعاتی که این فیلتر را مهم کرده بحث این است که شما میتوانید با توجه به ذائقه مردم آن شهر محصولات جدید را وارد منو مغازه خود کنید.

برای مثال شما میخواهید در آبادان که شهری جنوبی است آش بیاورید حالا اگر آش رشته یا جو و… بیاورید بازخورد بهتری از مردم آن شهر میگیرید یا اگر آش بومی همان شهر را بیاورید؟

جواب ساده است مردم به آش بومی شهر خود بیشتر علاقه نشان خواهند داد چون با ذائقه آنها سازگاری بیشتری دارد و به محتویات آن اشراف کامل دارند.

3- منطقه فعالیت

مورد آخر همین موضوع است که کمتر کسی به آن توجه میکند ولی در نوع خود موضوع قابل بحث و مهمی به شمار می رود.

شما باید ببینید این محصولاتی که تصمیم به اضافه کردن اش به منو مجموعه تا دارید چه پتانسیلی دارد.

بگذارید با یک مثال این موضوع را توضیح دهم تا شما نیز راحت متوجه این قضیه شوید.

مغازه شما در قسمت پایینی شهرتان قرار دارد به طور مثال در آنجا خوب شرایط مالی و توان خرید مردم کمتر است پس اگر شما محصولات نا آشنا و گران قیمت مانند گلاسه و اسموتی و…. در منو محصولات آبمیوه وبستنی فروشی خود اضافه کنید به احتمال زیاد بازخورد آنچنان مثبتی نخواهید گرفت.

چون علاوه بر اینکه این محصولات قیمت بالایی دارند نسبت به دیگر محصولات مردم  نیز آشنایی زیادی نسبت به این محصولات ندارند.

پس شما حتما باید به توان مالی مردم منطقه خود توجه لازم را داشته باشید و محصولاتی که می آورید مردم آن منطقه اگر آشنایی کامل به آن ندارند حداقل اشنایی نسبی باید داشته باشند.

با اینکار ریسک خود را پایین می آورید و احتمال بازدهی و فروش را بالاتر میبرید البته اشتباه متوجه نشوید چون گاهی باید ریسک کرد وگرنه پیشرفتی در کسب و کار یک آدم ترسو رخ نخواهد داد اما به شرط اینکه این ریسک عقلانی و حساب شده باشد.

با در نظر گرفتن این موارد سعی کنید حتما محصولات جدید را وارد منو مجموعه تان کنید تا هم محصولات آبمیوه و بستنی فروشی شما از یکنواختی برای مشتریان در بیایند و هم بتوانید در هر فصل از سال با خیال راحت فعالیت کنید و سود خوبی کسب کنید و دچار نگرانی از دست دادن مشتریان خود نباشید.

فروشنده ایی برنده است که بتونه نظر مشتری هاش رو داخل همه فصول سال جلب کنه پس در راستای جلب رضایت مشتری هاتون قدم بردارید تا روز به روز کسب وکارتون رو به جلو حرکت کنه.

 


با ارزوی موفقیت روز افزون شما : آیس اورجینال 

کسب و کارتان پر رونق و روزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرفروش ترین محصولات

جدید

۳۸,۶۰۰,۰۰۰ تومان

جدید

۳۴,۷۰۰,۰۰۰ تومان

جدید

۲۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان

جدید

۲۱,۹۰۰,۰۰۰ تومان

جدید

۲۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان

اقساطی

۳۰۹,۹۰۰,۰۰۰ تومان

Please select listing to show.

درخواست مشاوره رایگان