منو مغازه آبمیوه و بستنی فروشی

این روزها افراد زیادی به سمت راه اندازی فروشگاه های مواد غذایی و خوراکی رفته اند یکی از همین فروشگاه ها آبمیوه و بستنی فروشی ها هستند.

بعد از انجام مراحل اولیه راه اندازی آبمیوه و بستنی فروشی مانند دکوراسیون آبمیوه و بستنی فروشی ، دریافت جواز و تامین تجهیزات و….. یکی دیگر ازکارهای حائز اهمییت طراحی منو مغازه آبمیوه و بستنی فروشی است.

ادامه مقاله در طراحی منو مغازه آبمیوه و بستنی فروشی نکاتی را به شما خواهیم گفت که متوجه خواهید شد چقدر باید در طراحی منو مغازه آبمیوه و بستنی فروشی تان حساس باشید.

طراحی منو مغازه آبمیوه و بستنی فروشی نکات بسیار جزئی ولی در عین حال مهم دارد . که اگر از آنها غافل شوید موجب از دست دادن مشتریانتان خواهد شد.

ما در این مقاله سعی بر این داریم در مورد طراحی منو مغازه آبمیوه و بستنی فروشی نکاتی را برا پیشرفت کسب کارتان به شما ارائه کنیم باما همراه باشید.

منو مغازه آبمیوه و بستنی فروشی

منو مغازه آبمیوه و بستنی فروشی چند صفحه باشد ؟

اولین سوالی که عموما در ذهن همه شکل میگیرد همین است”باید بگویم هر چه تعداد صفحات منو کمتر باشد بهتر است.

البته گاهی پیش می آید که تعداد آیتم های مجموعه زیاد هستند و چاره ایی جز اضافه کردن صفحه جدید نداریم در این موارد شما میتوانید اینکار را انجام دهید.

اگر که مجموعه شما تعداد آیتم های زیادی در منو دارد در این صورت شما به چند صفحه منو نیاز دارید ولی باید حتما تقسیم بندی منو و جایگذاری ها به درستی انجام شود.

در تقسیم بندی که انجام می دهید حواستان باشد مشتری را سردرگم نکنید . هرچقدر مشتری بتواند تمام آیتم ها را کنار هم ببیند بهتر است.

سبک منو به چه شکل باشد؟

سبک منو مجموعه شما ارتباط مستقیمی با دکوراسیون آبمیوه و بستنی فروشی شما باید داشته باشد.

اگر که از طراحی مدرنی در دکوراسیون مجموعه تان استفاده شده منو نیز باید به همین سبک طراحی شود.

در طراحی منو مغازه آبمیوه و بستنی فروشی تا میتوانید از سبک های غیر معمول استفاده نکنید” بهتر است سبکی که انتخاب می کنید در ساده ترین شکل ممکن خود باشد.

از چه فونت و رنگی در منو استفاده کنیم؟

یکی از نکات حائز اهمییت همین موضوع میباشد”همانطور که بارها اشاره کردم منو هر چه ساده تر و خواناتر باشد بهتر است.

پیشنهاد ما این است از سه رنگ بیشتر در منو مغازه آبمیوه و بستنی فروشی تان استفاده نکنید زیرا هدف از طراحی منو راحت تر کردن انتخاب مشتری است نه گیج کردن مشتریان.

شما اگر مطلبی در روزنامه و یا کتاب ببینید و فونت آن ناخوانا باشد چه کاری انجام می دهید”روزنامه را به گوشه پرت می کنید و ازخواندن آن صرف نظر خواهید کرد.

منو مغازه هم به همین صورت است اگر که فونت خوانایی پایینی داشته باشد موجب نارضایتی مشتری خواهد شد پس بهتر است از فونت ساده و با خوانایی بالا در منو بکار برود.

آبمیوه و بستنی فروشی

از چه تصاویری استفاده کنیم؟

ممکن است در منو مغازه آبمیوه و بستنی فروشی شما محصولاتی باشند که مردم با آنها آشنایی ندارند” شما می توانید با قرار دادن تصاویر در کنار نام غذاها به مشتریان در انتخابشان کمک کنید.

اگر که کسب وکار شما در قسمتی از شهر است که گردشگر و مسافران خارجی به آنجا می آیند قرار دادن تصاویر در منو می تواند کمک بسزایی به شما کند زیرا گردشگران عمدتا اطلاعاتی در مورد محصولات کشور ما ندارند.

از لحاظ روانشناسی نیز مطالعات نشان داده که مغز انسان بعد از دیدن نتیجه کارها تمایل بیشتری به انجام آن دارد”حال اگر شما نتیجه نهایی غذاها را با تصاویر درست در منو قرار دهید ولع مشتریان برای خوردن آن غذا بیشتر میشود و این موضوع منجر به خرید از مجموعه شما میشود.

قیمت گذاری منو چگونه است؟

شک نکنید که مشتریان میخواهند از قیمت تک تک اقلام موجود در منو مطلع باشند نکته خیلی مهم درباره قیمت منو سایز عددهای نوشته شده است که باید با متن هم اندازه باشد.

یعنی قیمت های درج شده در منو مغازه آبمیوه و بستنی فروشی شما نه باید بزرگتر از متن باشد و نه کوچکتر از آن ” اگر این کار به درستی صورت نگیرد ممکن است مشتری نسبت به قیمت ناخودآگاه حساس شود.

بهتر است تناسب رنگ و اندازه و قیمت که توضیح دادم با متن سازگاری داشته باشد”تا منو مغازه آبمیوه و بستنی فروشی شما به بهترین نحو در دسترس مشتریان قرار گیرد.

این نکته را همیشه در نظر داشته باشید که یک سوم بالای منو به عنوان بهترین بخش برای اختصاص دادن به محصولاتی است که بین مشتریانتان پرطرفدار است و یا در اولویت فروش شما قرار دارد.

در کل یک منوی استاندارد از سه بخش تشکیل شده است . یک سوم بالای منو “بالای منو سمت راست” بالای صفحه سمت چپ این سه نقطه همیشه در کانون توجه مشتریان است.

شما باید برای پیدا کردن محصولات پر طرفدار مجموعه تان چه کاری انجام دهید؟

کافیست شما از میزان فروش هر کدام از محصولاتتان به همراه هزینه ایی که برای تامین مواد اولیه کرده اید مطلع شوید سپس آن محصول که هزینه کمتری برای شما دارد و مورد رضایت مشتریان قرار گرفته و فروش خوبی برای مجموعه تان به همراه آورده را پیدا خواهید کرد.

منو مغازه آبمیوه و بستنی فروشی هویت و اصالت آن مجموعه را نشان میدهد پس در کنار اهمییتی که دارد”دارای ظرایف و دقایق زیادی است.

بررسی های انجام شده نشان میدهد طراحی زیبا در کسب و کار سود آوری آن مجموعه را بین 10تا15 درصد افزایش میدهد و روی برندینگ رستوران اثرگذاری مستقیم دارد.

ما دراین مقاله کوشیدیم که این نکات را برای شما به صورت کامل بیان کنیم و حالا نوبت شماست که آنها را به کار ببندید.


با ارزوی موفقیت روز افزون شما : آیس اورجینال 

کسب و کارتان پر رونق و روزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرفروش ترین محصولات

بار سفت کن 16 لیتری البرز سرمایش
اقساطی

۳۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

جدید

۴۷,۹۰۰,۰۰۰ تومان

جدید

۴۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان

جدید

۲۹,۲۰۰,۰۰۰ تومان

جدید

۲۷,۲۰۰,۰۰۰ تومان

Please select listing to show.
با ما در ارتباط باشید

درخواست مشاوره رایگان